Tidak dapat apa yang dicari?,Cuba Google Search...
Google

Thursday

Berita Utusan...

Pelatih PLKN ke Tingkatan 6 diberi pelepasan awal
06/05/2010 5:01pm

KUALA LUMPUR 6 Mei – Semua pelatih Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) Kumpulan 2 Siri 7/2010, yang mendapat tawaran memasuki Tingkatan 6 Bawah akan diberi pelepasan seminggu lebih awal dari tarikh tamat latihan.

Ketua Pengarah Jabatan Latihan Khidmat Negara (JLKN), Datuk Abdul Hadi Awang Kechil berkata, pelepasan itu bagi memberi keselesaan kepada pelatih-pelatih membuat persiapan bagi memasuki Tingkatan 6 Bawah.

"Pelatih-pelatih yang akan memasuki Tingkatan 6 Bawah dibenarkan keluar dari kem pada 5 Jun 2010 dan dianggap tamat latihan PLKN dan diberi sijil penyertaan,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Beliau berkata, pelatih perlu memaklumkan kepada komandan kem PLKN masing-masing bagi tujuan pengesahan menjalani latihan untuk dimaklumkan kepada pihak sekolah berkenaan.

Katanya, ini bertujuan supaya tempat yang diperuntukkan kepada pelatih-pelatih PLKN tidak diberikan kepada pemohon lain.

Kementerian Pelajaran Malaysia memutuskan pelatih PLKN perlu mendaftarkan diri di sekolah mereka ditempatkan sebaik sahaja tamat latihan. – Bernama

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin